سیاستهای حمایتی دولت برای توسعه فیبرنوری

به گزارش وبلاگ سرمایه به نقل از رگولاتوری، صادق عباسی شاهکوه در دومین نشست هم اندیشی توسعه زیرساخت های ارتباطی پهن باند ثابت با تاکید بر توسعه فیبرنوری (FTTx) که با حضور مدیران اپراتورهای ثابت برگزار گردید، در تشریح سیاستهای حمایتی دولت از توسعه فیبر نوری گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران،برای ارائه خدمات فیبرنوری اپراتورهای FCP به جای 3 درصد و شرکت مخابرات ایران به جای 5 درصد حق السهم به دولت، یک دهم درصد حق السهم پرداخت می نمایند. البته به شرطی که از ابتدای سال 1401 عایدی خرده فروشی در حوزه FTTP در صورت های اقتصادی حسابرسی شده آنها، تفکیک شده باشد.

سیاستهای حمایتی دولت برای توسعه فیبرنوری

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: حوزه عمده فروشی خدمات FTTP نیز بر اساس این مصوبه به طور کلی مشمول حق السهم نمی گردد و این موضوع می تواند شرایط خوبی برای شرکت مخابرات ایران در جهت ارائه خدمات عمده فروشی فراهم کند.

وی با اشاره به تصویب بند پیشنهادی وزارت ارتباطات در قانون بودجه 1401 مبنی بر استفاده از امکانات زیرساختی سایر دستگاه ها گفت: بر اساس قانون بودجه، استفاده از امکانات سایر دستگاه ها باید با تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باشد. پیش نویس این مصوبه با مشارکت دارندگان پروانه ارتباطات ثابت، باید به نحوی تدوین گردد که هم تعرفه ها منطقی و منصفانه باشد و هم مانعی برای ارائه امکانات مازاد دستگاه ها ایجاد نگردد.

عباسی شاهکوه با اشاره به بازنگری مصوبه CNSP تاکید نمود: اصلاحات مصوبه CNSP نیز با هدف اینکه پروژه FTTx به نحو مناسبی اجرایی شده و منابع مالی آن تأمین گردد، با مشارکت دارندگان پروانه ارتباطات ثابت و سیار صورت گرفته و در حال نهایی شدن است.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: در بازنگری این مصوبه، چارچوب های پوشش اپراتورها به گونه ای تغییر نموده تا هزینه ها کاهش یافته و بتوانیم به صورت مالی به هدف مصوب دسترسی 80 درصد خانوارها به فیبرنوری برسیم. ضمن اینکه در کنار دسترسی تا شعاع 500 متری خانوارها، برای اتصال کاربران به این خدمات، یارانه ای پیش بینی شده است تا اتصال حداقل 30 درصدی کاربران به فیبرنوری، در انتها پروژه نیز محقق گردد.

نحوه تقسیم کار بین اپراتورها برای پوشش فیبر نوری در منطقه ها مختلف کشور، تخصیص منابع مالی، استفاده از یارانه های پیش بینی شده، تعامل با شهرداری و توانیر برای اجرای قانون استفاده از امکانات و زیرساخت های موجود از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و نظرها و دیدگاه های اپراتورها آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیاستهای حمایتی دولت برای توسعه فیبرنوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستهای حمایتی دولت برای توسعه فیبرنوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید