فوریس: جام جهانی رویدادی ورزشی و یک فرصت مالی برای ایران

به گزارش وبلاگ سرمایه، نشریه مالی فوربس میزبانی جام جهانی 2022 را یک فرصت مالی بزرگ برای ایران ارزیابی کرد.

فوریس: جام جهانی رویدادی ورزشی و یک فرصت مالی برای ایران

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ سرمایه به نقل از فوربس، شش ماه تا شروع اولین جام دنیای فوتبال در خاورمیانه، لیست کشورهایی که قرار است در آن شرکت نمایند تقریبا کامل شده است. در دور گروهی این رقابت ها، ایران به مصاف آمریکا و انگلیس خواهد رفت. برای ایران که در 5 حضور قبلی خود در این مسابقات هرگز از مرحله گروهی صعود ننموده است، این رویداد فقط یک رویداد ورزشی نیست، بلکه یک فرصت مالی نیز محسوب می گردد.

جام دنیای که در کنار المپیک به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی دنیا محسوب می گردد در هشت استادیوم در قطر برگزار می گردد که بیشتر آنها تازه ساخته شده اند و در اطراف دوحه قرار دارند.

انتظار می رود حدود 1.5 میلیون نفر به این کشور کوچک حاشیه خلیج (فارس) مسافرت نمایند و ایران امیدوار است که بعضی از این طرفداران از جزایر ایران نیز برای اقامت استفاده نمایند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گروهی را برای نظارت بر همکاری های بین دستگاه های دولتی تشکیل داده که کوشش می نمایند از این فرصت حدبیشتر استفاده را ببرند. او گفته است: ایران آماده است هر یاریی که قطر احتیاج دارد به این کشور ارائه کند.

رستم قاسمی وزیر راه ایران از ورود صدها هزار بازتماشاماینده به ایران صحبت نموده است. او در فروردین ماه گفت: اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا زمینه را برای علاقه مندان و گردشگران خارجی فراهم کنیم تا در اوقات فراغت خود به ایران سفر نمایند تا از جاذبه های کشورمان نیز تماشا نمایند.

یک کشتی مسافربری از فرانسه خریداری شده که آماده حمل 1700 مسافر بین قطر و ایران است. یکی از مقامات وزارت گردشگری پیش بینی کرد: بدون شک ورود گردشگران از قطر با استفاده از این کشتی افزایش می یابد.

یکی از نزدیکترین بنادر ایران، بوشهر به امید حضور بیشتر طرفداران، امکانات خود را ارتقا داده است. یکی دیگر از مناطقی که امید به بازتماشامایندگان بیشتر دارد جزیره کیش است که با هواپیما فقط 40 دقیقه با قطر یا 6 ساعت با قایق فاصله دارد.

ایران هم چنین در خصوص ارائه ویزای رایگان در بدو ورود به هر کسی که برای جام دنیای به ایران سفر می نماید، صحبت نموده است.

قطر ثروتمند احتیاج چندانی به یاری های خارجی ندارد، اما می خواهد به خاطر پیشنهاد یاری ایران که روابط نسبتا خوبی با آن دارد، قدردان باشد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در 12 مه (22 اردیبشهت)، عمدتاً برای گفت وگو در خصوص احیای احتمالی توافق هسته ای از تهران بازدید کرد، اما رسانه های ایرانی گزارش دادند که او هم چنین به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ایران گفته که دوحه از پیشنهاد تهران برای همکاری در جام دنیای استقبال می نماید.

قطر گفته است که محل اقامت کافی برای میزبانی همه طرفداران در جام دنیای را دارد. جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر در فروردین ماه امسال در سفر به جزیره کیش گفت: یکی از موضوعات مهم برای همکاری ایران و قطر موضوع جام دنیای است.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا اخیراً به رویترز گفته است: برای همه کسانی که می خواهند در قطر بمانند، اقامت گاه وجود خواهد داشت، اما شاید کسی بخواهد روزی را در دبی یا ابوظبی یا مسقط یا ریاض یا جده یا هر جای دیگری در این منطقه بگذراند. این قطعاً همان چیزی است که ما نیز توصیه می کنیم، زیرا فکر می کنم یکی از بزرگترین تجربیات در این جام دنیای فرصتی برای مردم است تا به کشور و بخشی از دنیا بیایند که شاید آنها را نمی شناسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فوریس: جام جهانی رویدادی ورزشی و یک فرصت مالی برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوریس: جام جهانی رویدادی ورزشی و یک فرصت مالی برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید