منچسترسیتی 1 ، اتلتیکو مادرید 0؛ پیروزی سخت سیتیزن ها مقابل تیم سخت کوش سیمئونه

به گزارش وبلاگ سرمایه، خبرگزاری خبرنگاران- سیتیزن ها میزبان اتلتی بودند و به یک پیروزی مهم رسیدند.

منچسترسیتی 1 ، اتلتیکو مادرید 0؛ پیروزی سخت سیتیزن ها مقابل تیم سخت کوش سیمئونه

به گزارش وبلاگ سرمایه، گواردیولا پیش از بازی از احتمال 12 نفره بازی کردن تیمش خبر داده بود، به نظر دی بروین از قبل با او هماهنگ شده بود چون او در این بازی هم وظایف خودش به عنوان بازیساز اصلی را انجام داد و هم به مانند یک مهاجم کلاس جهانی گل پیروزی بخش منچسترسیتی را به ثمر رساند.منچسترسیتی پذیرای اتلتیکو مادرید بود. همان طور که انتظار می رفت، دیگو سیمئونه با یک نگرش کاملا تدافعی و استفاده از تمام امکانات دفاعی موجود داخل ترکیب، تیم را به زمین فرستاد.

قفل دروازه روخی بلانکوس در نیمه اول سالم باقی ماند و کوشش های تیم گواردیولا نتیجه ای در پی نداشت. در نیمه دوم اما شاهد به وجود آمدن چند تغییر بودیم که مهم ترین آنها، ورود فودن به زمین بود، امید خط هافبک سیتیزن ها با پاس دی بروین وار خود، دی بروین را صاحب توپ کرد و این بازیکن خاتمه مقاومت اوبلاک را شکست. بازی با همین نتیجه به سود سیتیزن ها تمام شد و این یعنی هفته آینده، دیگو سیمئونه مجبور است تیمش را برای گل زدن به زمین بفرستد، البته اگر قصد راهیابی به جمع 4 تیم برتر اروپا را دارد.

سیتی در شبی که در بسیاری از دقایق اسیر دفاع فشرده و مستحکم حریف بود، در نهایت با تیزهوشی کوین دی بروین به تک گل ارزشمندی دست یافته و در بازی رفت به رجحان رسید. منچسترسیتی بازی را بهتر شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی کوین دی بروین فرصت خوبی برای باز کردن دروازه اتلتیکو داشت، اما شوت او در جهت ورود به دروازه به شیمه ورسالیکو برخورد کرد.

در دقیقه 13 این بار سیتیزن ها با ارسال کرنر فرصت مناسبی برای زدن گل اول برابر اتلتیکومادرید داشتند، اما ضربه آیمریک لاپورت دقیق نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت. دقایقی بعد این بار ریاض محرز ارسال خوبی روی دروازه اتلتیکو داشت و ایلکای گوندوگان می توانست دروازه حریف را باز کند، اما یان اوبلاک با هوشیاری مانع رخ دادن این اتفاق شد.

در ادامه اتلتیکومادرید با سد دفاعی مستحکم خود اجازه خلق حتی یک موقعیت هم به سیتی نداده و خودش هم تمایل چندانی به نفوذ نشان نمی داد. در نهایت نیمه اول بدون نواخته شدن حتی یک شوت در چارچوب از سوی دو تیم با تساوی بدون گل به اتمام رسید. در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم منچسترسیتی در موقعیتی مناسب صاحب یک ضربه ایستگاهی شده و می توانست به گل اول دست یابد، اما یان اوبلاک به سختی و طی دو مرحله ضربه کوین دی بروین را دور کرد.

در دقیقه 60 سیتی با ارسال یک کرنر از موقعیت خوبی برای شکستن قفل دروازه اتلتکومادرید را باز کند، اما ضربه سر آیمریک لاپورت دقیق نبود و راهی به دروازه اوبلاک پیدا نکرد. اما دقایقی بعد بالاخره منچسترسیتی به گل اول دست یافت. پاس فنی و عمقی فیل فودن در سمت راست محوطه به کوین دی بروین رسید و این ستاره بلژیکی با ضربه ای زمینی و دقیق به گوشه دروازه توانست گل نخست تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه 80 کوین دی بروین در مرکز محوطه اتلتیکو صاحب فرصت شده و فاصله ای تا زدن گل دوم تیمش نداشت، اما ضربه زمینی او در دهانه دروازه به ساویچ برخورد کرد و این موقعیت از دست رفت. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و حالا سیتی با رجحان ارزشمند 0-1 خود را مهیای ملاقات برگشت خواهد نمود.

سرمربی منچسترسیتی از پیروزی تیمش مقابل اتلتیکو مادرید می گوید و به نوعی از خودش هم تمجید می نماید. پپ گواردیولا از هوش زیادی که منجر به پیروزی منچسترسیتی مقابل اتلتیکو مادرید شده گفته است. در جریان ملاقات رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی توانست حریف سرسخت خود یعنی اتلتیکو مادرید را با تک گل دی بروین از پیش رو بردارد تا با داشتن دست بالا، برای سفر به مادرید آماده گردد. پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در مصاحبه پس از بازی راجع به عملکرد تیمش این چنین گفت:

ما مقابل تیم فوق العاده ای بازی کردیم که بازی کردن برابر آن سخت است، اما نتیجه خوبی گرفتیم. در طول 90 دقیقه موقعیت هایی برای زدن گل های دوم و سوم داشتیم. همه بچه ها داشتند خوب بازی می کردند اما ما می دانستیم که گابریل و فیل انرژی خاصی دارند که می تواند به تیم یاری کند و جک هم توانایی و کیفیت حفظ توپ را دارد. راستش را بخواهید به نظرم سرمربی منچسترسیتی امروز بسیاز باهوش ظاهر شد! وقتی تعویض می کنیم، دلیلش این است که فکر می کنیم می توانیم کمی بهتر از اینها کار کنیم. این کار گاهی اوقات جواب می دهد اما گاهی اوقات نیز خلاف آن اتفاق می افتد. رویارویی با تیمی که مانند اتلتیکو مادرید که تجربه زیادی در لیگ قهرمانان اروپا دارد اصلا کار آسانی نیست. هفته آینده به مادرید خواهیم رفت تا گل بزنیم، دوباره کوشش کنیم و پیروز شویم.

این را هم در نظر بگیرید که چه در دوران ماقبل تاریخ، چه امروز و در مجموع 100 هزار سال اخیر، حمله کردن مقابل تیمی که با سیستم 5-5 دفاع می نماید واقعا کار سختی به شمار میرود، سیستمی که امروز آنها حدود نیم ساعت از آن استفاده کردند. اتلتیکو مادرید در دفاع تیمی استاد است. به هر حال انتظار پیروزی 3-0 یا 4-0 را هم نداشتم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "منچسترسیتی 1 ، اتلتیکو مادرید 0؛ پیروزی سخت سیتیزن ها مقابل تیم سخت کوش سیمئونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منچسترسیتی 1 ، اتلتیکو مادرید 0؛ پیروزی سخت سیتیزن ها مقابل تیم سخت کوش سیمئونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید