پل یو بین، بلند ترین پل دنیا از جنس ساج؛ داستان سفر

به گزارش وبلاگ سرمایه، پل یو بین (U Bein) واقع در میانمار، از روی دریاچه تانگتامان عبور می نماید. این پل به خاطر صحنه زیبایی که از غروب به دست می دهد بسیار معروف است. زوج گردشگر نروژی ما این بار به این نقطه سفر نموده اند و ما را در جریان این سفر قرار داده اند. با خبرنگاران همراه باشید.

پل یو بین، بلند ترین پل دنیا از جنس ساج؛ داستان سفر

بنت و پِر (Bente and Per) زوج توریست اهل نروژ هستند که در شهر فردریکستاد زندگی می نمایند. این زوج به کشورهای مختلفی در قاره های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آفریقا سفر نموده اند و داستان سفرهایشان را در وب سایت خود منتشر می نمایند. هدف آن ها از این کار، انتقال لذت سفر به دیگران است. بنت و پر می خواهند با این کار، مردم را به سفرکردن تشویق نمایند. ساعت 22:15 روزهای زوج می توانید داستان سفر این زوج توریست را در وبلاگ سرمایه بخوانید.

بنت و پر این بار به پل یوبین در میانمار سفر نموده اند و از تجربه تماشا غروب زیبای آفتاب بر روی این پل برای ما می گویند.

پل یو بین هنگام غروب آفتاب بسیار زیبا است

تجربه تماشا غروب، از روی پل یو بین در میانمار مانند رویا است. پل یو بین با طول 1200 متر از روی رودخانه باریک تانگتامان عبور می نماید. مطمئنم که این جا یکی از شلوغ ترین مکان ها در میانمار برای عکاسی است. این پل بعلاوه بلندترین پل جهان از جنس ساج است. البته خیلی هم عجیب نیست، مگر چند پل از جنس ساج در جهان وجود دارد؟ این پل تنها یک پیاده رو و محل عبور دوچرخه است. پل یو بین در اواسط سال 1800 ساخته شد که شامل بیش از 1200 ستون از ساج است. برای اهالی برمه و بعلاوه گردشگران سراسر جهان، این جا یکی از محبوب ترین جاها برای لذت بردن از غروب آفتاب است.

نوکشیشی جوان در حال عبور از پل یو بین، میانمار

ما نیمی از روز را روی پل گذراندیم و توانستیم از تماشا شفق که به آرامی پدیدار می شد لذت ببریم. مهم ترین قسمت زمانی بود که نورها به گلوله آتشین قرمزی تبدیل شدند و به آرامی به زیر پل فرو رفتند؛ یک نگاره عالی. برترین راه برای تماشا هر دو، غروب و پل، اجاره یک قایق کوچک است. این کار کم هزینه است و این که قایق ظرفیت چهار نفر را دارد. زمانی که دیگر خورشید غروب نموده و شما عکس هایتان را گرفته اید، می توانید قدم زنان از روی پل عبور کنید و به زندگی معمولی که روی پل جریان دارد بپیوندید. راهبان و نوکشیشان از تمام سنین روی پل جمع شده اند و این نوکشیشان جوان با دیگر عابران به گفت و گو می پرداختند و بازیگوشی می کردند.

راهبان در حال عبور از پل به هنگام غروب، میانمار

با وجود این که راهبان برمه ای زاهد هستند، اما عقاید آزادمنشانه و قوانین نه چندان سختی هم دارند. علاوه بر این، تمام کسانی که رداهای قرمز-نارنجی با کله های سیاه دارند، راهب نیستند. بسیاری از این مردان جوان، بچه هایی هستند که پیش از رسیدن به بلوغ، زمانی را به عنوان نوکشیش سپری می نمایند. این زمان می تواند چند هفته، چند ماه، یا یک سال باشد. این خانواده هستند که تصمیم می گیرند که فرزندشان چه مدت را باید به یادگیری دین بودایی بپردازد. این مانند یک تصدیق است. بنابراین تعجبی ندارد که چرا این پسران جوان بازیگوشی می نمایند.

پل یو بین از مرکز قبلی یعنی امراپورا دور نیست. بنابریان می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید، به این صورت که هم هر دو مکان را در یک روز ببینید یا این که چند روز در امراپورا بمانید و یک عصر به تماشا پل یو بین بروید. برای ما این نکته در سفر به این جاذبه بزرگ گردشگری بسیار مهم بود.

یک ستون ساجی فرسوده در پل یو بین، میانمار
برترین راه برای لذت بردن از هر دو پل و غروب استفاده از این قایق های رنگی است
نوکشیشان و مردم عادی بر پل یو بین، میانمار
پل یو بین با ترافیک های فراوان، هم محل پیاده روی و هم محل عبور دوچرخه است، میانمار

بنت و پر عقیده دارند این پل مکان زیبایی برای سرگرمی و تماشا غروب آفتاب است، شما چه فکر می کنید؟

منبع: کجارو

به "پل یو بین، بلند ترین پل دنیا از جنس ساج؛ داستان سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل یو بین، بلند ترین پل دنیا از جنس ساج؛ داستان سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید