4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تراشکاری از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ سرمایه، با توجه به این که انتخاب شغل تراشکاری از فرد توان بسیاری می گیرد، ممکن است برای همه مناسب نباشد؛ علاقه به این شغل کافی نیست و توانایی و مهارت های ضروری می توانند به شما یاری نمایند. بنابراین ضروری است قبل از انتخاب شغل تراشکاری چند سؤال اساسی و مهم از خود بپرسید. پاسخ دادن به این سؤالات می تواند در آینده شغلی شما تأثیر بگذارد و یاری کند تا جهت درست را انتخاب کنید.

4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تراشکاری از خود بپرسید

1- آیا به فن تراشکاری علاقه مند هستید؟

در انتخاب شغل تراشکاری اولین و مهم ترین نکته این است که ببینید به این کار علاقه مند هستید یا نه و این به شناخت شما از حرفه تراشکاری برمی گردد. شاید بهتر باشد که سری به یک کارگاه تراشکاری بزنید و به صورت آزمایشی از ساعات کاری و شیوه کاری آن ها آگاه شوید یا در زمان های بیکاری در کلاس های فنی و حرفه ای شهرتان شرکت کنید و با تمام جزئیات کار تراشکاری آشنا شوید. علاقه صرفاً در فکر شماست و هیچ قدمی برایتان برنخواهد برداشت بلکه باید در این حرفه به صورت عملی خود را محک بزنید و ببینید که در عمل، چقدر قادر به انجامش هستید.

آیا می توانید ساعت های طولانی تمرکز خود را حفظ کنید و با تسلط و تمرکز کافی برای تراشکاری را داشته باشید؟

قرار نیست که خود را ناامید کنید یا گول بزنید، قرار است به پشتوانه علاقه ای که دارید هم از انتخابتان مطمئن شوید و هم بفهمید استعداد و مهارتتان برای انجام تراشکاری چقدر مناسب است و اگر نیست آیا می گردد آن را ارتقا داد یا نه.

2- آیا توانایی انجام همزمان کار فکری و جسمی را دارید؟

گاهی پیش می آید که در مراحل آموزش شغل تراشکاری متوجه می شوید که دقت و ظرفیت فکری لازم برای انجام این کار را دارید ولی انجامش در عمل به شما فشار می آورد و اذیتتان می نماید. در چنین شرایطی بهتر است با توجه به شناختی که به دست آورده اید، در سایر قسمت های فن تراشکاری فعالیت کنید که به توانایی جسمی احتیاج ندارد؛ مثلاً ترسیم نقشه و نقشه خوانی.

آشنایی و کار با دستگاه ها و ابزارهای برش و جوش ضروری است تا بتوانید در این حرفه پیروز عمل کنید. شاید بگردد گفت بیشتر زحمت شغل تراشکاری با استفاده از قدرت یدی است که برخورداری از جسمی قوی و سلامت، احتمال پیروزیت شما را در این حرفه بالا می برد.

پیش از انتخاب شغل تراشکاری از خود بپرسید که آیا برای مدت طولانی تحمل لباس های مخصوص این کار را دارید یا نه؟ چون ممکن است استفاده از این لباس ها برای روزهای متمادی شما را اذیت کند و باعث گردد طاقتتان از دست برود. این را بدانید که قرار است در کارگاه های پرسروصدا و شلوغی که وسایل مختلف تراش، فرز و دریل در آن ها روشن است به صورت سرپایی انجام فعالیت کنید.

از خودتان بپرسید که برای انجام این کار سنگین و پرخطر که دقت بالایی می خواهد ساخته شده اید یا نه؟

3- آیا به خاطر عایدی بالا شغل تراشکاری را انتخاب نموده اید؟

شاید این روزها پیدا کردن یک حرفه مناسب که بگردد عایدی خوبی از آن کسب کرد سخت باشد و شما به سمت شغلی جلب شوید که عایدی مناسبی دارد ولی هیچ لذتی از آن نمی برید. برای انتخاب شغل سخت و سنگین تراشکاری به انگیزه و دلایل بیشتری احتیاج دارید.

از اطرافیان خود پرس وجو کنید و مطمئن باشید اگر کمی جسارت به خرج دهید می توانید شغل موردعلاقه تان را بیابید و حرفه و فن تراشکاری را به کسانی بسپارید که با مهارت و تبحر بالاتری قادر به انجامش هستند.

4- جهت پیشرفت شغلی تراشکاری چگونه است؟

شغل تراشکاری معمولاً با یک دوره کارآموزی آغاز می گردد. این فرصتی را برای تراشکاران جوان فراهم می نماید تا مهارت های مورداحتیاج خود را کسب نمایند و بتوانند بدون نظارت به طور سازنده و ایمن کار نمایند.

از نظر پیشرفت شغلی بعدی، یک ماشین تراش باتجربه ممکن است به سِمت سرپرست شیفت یا سرپرست بخش پیشرفت کند و در نهایت به سمت مدیر فراوری برسد. یک جهت شغلی جایگزین، یادگیری سایر تکنیک های ماشین کاری است؛ به عنوان مثال، یک ترنر-فرز قادر به کار با ماشین های تراش دستی و CNC و ماشین های فرز است.

گزینه دیگری که برای اپراتورهای تراشکاری در پی پیشرفت شغلی وجود دارد، مطالعه تعمیر و نگهداری الکترومکانیکی و تبدیل شدن به یک تکنسین تعمیر و نگهداری برای تراشکاری، آسیاب و سایر ابزارآلات ماشینی است. این جهت شغلی در نهایت می تواند منجر به ارتقاء به یک نقش مدیریتی و هماهنگ نماینده، مانند مدیر تعمیر و نگهداری گردد.

برترین آگهی های استخدام تراشکار را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تراشکاری از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تراشکاری از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید