اوج هیجان و استرس در پل معلق پیرتقی اردبیل

به گزارش وبلاگ سرمایه، در این مقاله از وب سایت خبرنگاران به معرفی پل معلق پیرتقی یکی از جاذبه های مهیج و بیاد ماندی یکی از استان های غربی کشورمان یعنی شهر اردبیل خواهیم پرداخت که بدون شک هیچ وقت تجربه هیجان و استرس این پل را از یاد نخواهید برد .

اوج هیجان و استرس در پل معلق پیرتقی اردبیل

تصور کنید برروی پلی بدون هیچ تکیه گاه در میان زمین و آسمان قرار بگیرید و هنگام قدم برداشتن با صدای چوب خشک اوج هیجان و ترس و استرس تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت .به اواسط پل که نزدیک می شوید پل کم کم آغاز به تکان خوردن می نماید و هیچ پناه وستونی در کنار خود ندارید به جز طناب های اطرفتان . باید با این تکان ها همدل و همراه شوید و به راه ادامه دهید تا آن را به سرانجام برسانید. در حین ترس و هیجانی که سراسر وجودتان را فرا گرفته، وقتی به ارتفاعی که در آن قدم می زنید نگاه میکنید این ترس و هیجان چند برابر هم خواهد شد .و در اطرافتان بجز دره و ارتفاع چیزی نیست و یک رودخانه خروشان نیز در زیر پایتان قرار گرفته است.

معرفی پل معلق پیرتقی اردبیل

این پل بخاطر قرار داشتن در روستای بنام پیرتقی به این نام معروفیت دارد. این پل همچون پل های معلق خطرناک با طناب و چوب های لرزان گردشگران بسیاری را به سمت و سوی خود می کشاند. این پل هیجان آور بر روی دره های شگفت انگیز بخش هشتجین در شهرستان زیبای خلخال و در محل تلاقی دو رود کیوی چای و قزل اوزون در دربند مشکول ساخته شده است. طول این پل ترسناک و هیجان انگیز 70 متر و عرض آن یک متر است. عبور از ارتفاعی در حدود 60 متر از سطح رودخانه، در حین تکان های شدید پل، صدای قدم ها بر روی چوب خشک و صدای خروش آب قطعا رویایی ترسناک و در عین حال هیجان انگیز برای تمامی گردشگران می سازد.

در خصوص روستایی که این پل در آن قرار گرفته است، جالب است بدانید که تنها یک خانوار ساکن دارد و قبلا مورد استفاده پژوهشگرانی بوده که برای مطالعه و احداث سد به منطقه می آمدند؛ سدی که دلیلی شد برای ساخت این پل…

مقالات بیشتر درباره اردبیل :

جاذبه های اطراف پل پیرتقی

رودخانه قزل اوزون

این رودخانه پر آب از کوه های کردستان سر چشمه می گیرد و در طی مسیرش زمین های کردستان، زنجان و خلخال را سیراب می نماید و در انتهای مسیرش در پشت سد سفید رود به آرامش می رسد. در منطقه ها خاصی از این رود می توان به قایقرانی، ماهی گیری و آب بازی پرداخت.

کوهنوردی و صخره نوردی

در اطراف پل معلق پیرتقی صخره و ارتفاعاتی وجود دارد که می توان ساعاتی را به صخره نوردی و کوهنوردی اختصاص داد و خاطرات خوشی برای خود به ارمغان بیاورید. بعلاوه می توان با عکاسی و ثبت لحظات و منظره ها عکس هایی ناب و زیبا به دست آورد.

چشمه های آب معدنی بلاغ

در پایین دو درخت بزرگ در کنار هم، در میان علفهای روییده شده 2 چشمه در کنار هم قرار دارند که چشمه های آب معدنی پیرتقی هستند. آب گوارا و خنک این چشمه ها بعد از بازدید از آن همه هیجان در پل، انرژی بخش است.

پیک نیک و لذت بردن از منظره ها اطراف

علاوه بر قدم زدن بر روی پل، می توانید با پیک نیک کردن بر روی محوطه اطراف پل از منظره ها لذت ببرید و لحظات خوبی را تجربه کنید.

منبع: تاپ تراول

به "اوج هیجان و استرس در پل معلق پیرتقی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج هیجان و استرس در پل معلق پیرتقی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید