با افزایش فراوری و عرضه به بازار، دلالانی که با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد

به گزارش وبلاگ سرمایه، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزودی با حذف واسطه ها و دلالان از بازار خودرو، قیمت این محصول کاهش یافته و منطقی تر خواهد شد.

با افزایش فراوری و عرضه به بازار، دلالانی که با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سرمایه، علیرضا رزم حسینی در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در جمع وبلاگ سرمایه با اشاره به اینکه سهم ایران خودرو از بازار خودرو ایران, 54 درصد است اضافه نمود: در بخش خودرو سیاست وزارت صمت این است که فضای فراوری به سمتی برود که امکان فراوری خودروسازان افزایش یابد و خودروسازان به تعهدات معوق خود تا سرانجام سال عمل نمایند.

وی افزود: هم اکنون گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش فراوری خوبی روبرو بوده و پیش بینی می گردد که تا سرانجام سال نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش فراوری داشته باشد.

وزیر صنعت با تاکید بر لزوم اصلاحات ساختاری در بدنه خودرو سازان گفت: در 10 خودرو ساز برتر دنیا به ازاری هر کارگر سالانه 40 خودرو فراوری می گردد درحالیکه این میزان در ایران 7 خودرو است که نشان دهنده لزوم اصلاحات ساختاری در جهت رقابت پذیری و کاهش قیمت است.

وی با ابراز امیدواری برای کاهش قیمت خودرو در ماه های آینده اضافه نمود: قطعا با افزایش فراوری و عرضه به بازار، دلالانی که از فرصت تفاوت قیمت کارخانه و بازار در ماه های اخیر منتفع شدند و با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد.

رزم حسینی فراوری مدل های جدید خودرو را رویکرد دیگر و نظارت صنعت در بخش خودرو دانست و گفت: امروز از موتوری که ساخت آن در تعهد پژوی فرانسه بود و پس از تحریم ها رفتند، توسط مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی و ساخته شد رونمایی شد و خودرو تارا هم آماده عرضه به بازار شده است.

وزیر صنعت اضافه نمود: اگر بخواهیم خودرو ساز خوب داشته باشیم چاره ای نداریم جز اینکه اصلاحات در خودرو سازان و ترکیب سهامداران و نحوه مدیریت صنعت خودرو صورت دهیم و در زمینه شکست انحصار خودروسازی گام برداریم تا مردم ایران از خودرو مناسب و با قیمت مناسب برخوردار شوند.

وی همچنین در مورد مصوبات کمیته خودرو وزارت صمت گفت: این کمیته با حضور متخصصان، تشکل ها و مدیران با سابقه این صنعت اقدامات خوبی داشته و برای ارتقای نقش بخش خصوصی و رقابت پذیر شدن این بازار کوشش نموده است و یکی از مصوبات این کمیته این بوده که خودروسازانی که سهم ساخت داخل آن ها بیشتر باشد باید امتیازات بیشتری دریافت نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشور هم اکنون در مواد اولیه کمبودی ندارد اضافه نمود: ایران از ظرفیت خوبی برای تعمیق ساخت داخل خودرو های خود برخوردار است و مسئله ای در تامین الومینیوم، فولاد، فلزات رنگین و سایر موادا ولیه ندارد و باید اجازه دهیم بنگاه های مالی بر اساس سیاست های راهبردی خود به خوبی اداره شوند و به همین دلیل باید مداخلات دولت را کم کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه در کاهش و حذف مداخلات دولت قدم برداشته و کوشش نموده ایم مداخلات دولت را کمتر کنیم و جهت را برای فراوری هموارتر از قبل سازیم.

وزیر صمت در مورد ترخیص مواد اولیه مورد احتیاج خودروسازان از گمرکات نیز گفت: ترخیص کالا از گمرکات همچنان ادامه خواهد داشت و واردنمایندگان می توانند کالا های خود را از محل ارز حاصل از صادرات ترخیص نمایند و این سیاست راهبردی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و در حال اجراست.

رزم حسینی همچنین در مورد عرضه خودرو در بورس نیز اضافه نمود: این موضوع نظر بعضی نمایندگان مجلس بود که در کمیته خودرو که مرکب از خود اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و سایر تشکل ها و دولت است به این جمع بندی رسیدیم که بازار خودرو باید خودش، خود را تنظیم کند و عرضه خودرو در بورس منطقی نیست که خوشبختانه کمیته خودرو این موضوع را پذیرفته و به نظر ما این روال منطقی و درست است و حتما بازار خودرو بزودی خوب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "با افزایش فراوری و عرضه به بازار، دلالانی که با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش فراوری و عرضه به بازار، دلالانی که با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید