پیراهن وینچستر چیست و چگونه باید آن را با سایر لباس ها ست کرد؟

به گزارش وبلاگ سرمایه، یکی از مدل هایی که در بین پیراهن های مردانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است پیراهن وینچستر است. با وجود اینکه استفاده از این مدل پیراهن به مقدار مدل های دیگر رایج نیست اما در صورتی که نحوه ست کردن آن را یاد بگیرید انتخاب هوشمندانه ای به شمار می رود. در این مطلب به معرفی پیراهن وینچستر، تاریخچه آن و نحوه ست کردنش با سایر لباس ها می پردازیم.

پیراهن وینچستر چیست و چگونه باید آن را با سایر لباس ها ست کرد؟

پیراهن وینچستر چیست؟

به عبارت ساده، پیراهن وینچستر یک پیراهن رسمی است که در طرح های رنگی، راه راه، چهارخانه یا طرح های دیگر وجود دارد اما یقه و سرآستین آن با بدنه پیراهن متضاد است (اغلب به رنگ سفید هستند). گاهی اوقات می توان مدل هایی که سرآستین و بدنه متضاد ندارند را هم پیدا کرد. مزیت این مدل پیراهن این است که رسمی است.

پیراهن وینچستر به علت داشتن اجزای سفید رنگ کمی رسمی تر از مدلی است که تنها یقه و سرآستین آن با بدنه پیراهن ست باشند. بنابراین به خوبی با استایل کاری ست می گردد.

در واقع پیراهن وینچستر نمایانگر مد دوران ویکتوریا است که در آن مردان اغلب پیراهن های دارای یقه و سرآستین جداشدنی می پوشیدند و بدنه پیراهن را با رنگ ها و طرح های مختلف ست می کردند. با توجه به اینکه این مدل از دوره ویکتوریا الهام گرفته شده است اغلب پیراهن وینچستر را در استایل رسمی روزمره می بینید که انتخاب بسیار مناسبی هم هست.

چرا پیراهن وینچستر بپوشیم؟

نه تنها پیراهن های وینچستر کمی رسمی تر از پیراهن های رسمی راحت به نظر می رسند بلکه همانطور که اشاره کردیم اشاره مستقیمی به دوران طلایی استایل کلاسیک مردان هنگامی که یقه ها و سرآستین های متضاد در استایل افراد شیک پوش رایج بودند دارد.

یقه و سرآستین های سفید تضاد دیداری زیبایی را با اضافه کردن لایه به استایل ایجاد می نمایند. بعلاوه به صورت خاص یقه سفید پشت زمینه خنثای زیبایی برای کراوات به وجود می آورد. از آنجایی که هنگام پوشیدن کت و شلوار یقه پیراهن و کراوات اغلب مرکز اصلی توجه هستند و با توجه به نزدیک بودن آن ها به صورت باید به خوبی با هم هماهنگ باشند.

پیراهن های رسمی سفید ساده و خنثی به خوبی با هر استایل کراواتی ست می شوند در حالی که یک پیراهن رنگی در بین سایر لباس ها کمی ناهماهنگ به نظر می رسد.

اگرچه اگر احساس می کنید که پیراهن تمام سفید بیش از حد ساده یا رسمی است و دوست دارید کمی رنگ به پیراهن خود اضافه کنید، پیراهن وینچستر یک گزینه عالی برای زمانی است که یقه سفید ساده را برای دور کراوات خود به همراه سرآستین سفید ساده و پیراهن رنگی می خواهید.

  • 10 قانون مهم که باید برای خرید پیراهن رسمی مردانه درنظر بگیرید

ویژگی های پیراهن وینچستر

با وجود اینکه ویژگی اصلی این مدل پیراهن یقه متضاد آن است هیچ قانون مشخصی در خصوص مدل یقه آن وجود ندارد. بنابراین وینچستر می تواند هر مدل یقه ای داشته باشد. در ادامه مدل یقه هایی که با پیراهن وینچستر ظاهر زیبایی ایجاد می نمایند را آنالیز نموده ایم.

1. یقه استاندارد یا Straight

یقه کلاسیک straight می تواند با استایل های مختلف گره کراوات ست شده و با جواهرات یقه استفاده گردد.

2. یقه Spear

یقه بلندتر spear یا لبه دار بعلاوه می تواند به خوبی با گره کراوات باریک تر ست شده و در ترکیب با جواهرات یقه زیباتر به نظر برسد.

3. یقه بنددار یا Tab

یقه بنددار که دارای یک حلقه و بند دارای دکمه است یقه را در مقابل بدنه پیراهن نگه داشته و گره کراوات را به بیرون فشار می دهد. این یقه همین کار را در خصوص جواهرات یقه هم انجام می دهد.

4. یقه Cutaway

یقه های Cutaway هم انتخاب خوب دیگری است و توصیه می گردد همراه آن از گره کراوات بزرگتر بهره ببرید تا فضای بیشتری پر گردد.

5. یقه دکمه دار

با وجود اینکه پیراهن های وینچستر به صورت کلی رسمی هستند به ندرت می توان آن ها را با یقه های دکمه دار پیدا کرد. در این مورد به سادگی توصیه می گردد که از دکمه یا دکمه هایی که تضاد بسیار زیادی دارند اجتناب کنید زیرا از مقدار رسمی بودن پیراهن وینچستر می کاهند.

6. یقه فراک یا بال دار

یقه بال دار در بالاترین حد ممکن رسمی بودن واقع شده است که در پیراهن های وینچستر هم پیدا شده و یادآور استایل قرن های 19 و 20 است.

غیر از موقعیت های رسمی به سختی می توان شرایط مناسبی را برای پوشیدن این مدل یقه پیدا کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که یقه بال دار برای استایل روزانه رسمی هم بسیار مناسب است.

رنگ ها و طرح های بدنه پیراهن وینچستر

اغلب دیده می گردد که پیراهن های وینچستر بدنه آبی ساده دارند یا بدنه آن ها خط های راه راه آبی و سفید دارد که بسیار زیبا و ظریف است. بنابراین در صورتی که به تازگی وارد دنیای پیراهن های وینچستر شده اید توصیه می کنیم از رنگ آبی کمرنگ برای داشتن یک پایه خنثای خوب برای ایجاد انواع مختلف استایل بهره ببرید.

مدل راه راه یکی از انواع پرطرفدار بین علاقه مندان به پوشیدن پیراهن های وینچستر است که از دوره ویکتوریا در دهه 1930 محبوبیت پیدا نموده و تا به امروز هم جزو مدل های پرطرفدار به جای مانده است.

البته از انتخاب پیراهن های وینچستر که شامل خط های ضخیم یا رنگارنگ دارای رنگ های براق و پر زرق و برق که گزینه های کاربردی برای ایجاد استایل های مختلف نیستند اجتناب کنید. انتخاب های ایمن تر شامل گزینه هایی است که راه راه هایی که تک رنگ و به رنگ خنثی هستند دارند اما اگر در پی گزینه های چند رنگ هستید اطمینان حاصل کنید که خط های نازک و ظریف داشته باشند.

علاوه بر این، خط های راه راه نباید همواره روی پس زمینه سفید باشند بلکه بدنه پیراهن وینچستر می تواند به رنگ های پاستلی مانند صورتی و دارای خط های راه راه آبی باریک هم باشد.

با وجود اینکه رایج ترین طرح برای پیراهن های وینچستر انواع مختلف طرح های راه راه است اما طرح های چهارخانه بسیاری هم برای استایل های مختلف این پیراهن وجود دارند. اگر به تازگی استفاده از پیراهن وینچستر را شروع نموده اید استفاده از این طرح را پیشنهاد نمی کنیم زیرا مدل درشت طرح آن ها به سختی با سایر اجزای استایل ست می گردد.

به همین علت طرح های ساده مانند چهارخانه مربعی می توانند پویایی را به استایلتان اضافه نمایند. طرح هایی مانند چهارخانه های کوچکتر و ظریف تر بدون اغراق جذابیت بیشتری به استایل می دهند و همخوانی بیشتری با سایر اجزای استایل و اکسسوری ها دارند.

به خاطر داشته باشید که در حالت کلی طرح های درشت تر و پهن تر چهارخانه از مقدار رسمی بودن پیراهن می کاهند اما چهارخانه های ریزتر ایمن تر هستند.

البته می توانید پیراهن های وینچستر دارای بدنه های تک رنگ را هم پیدا کنید و این کار فضای پایه عالی ای را ایجاد می نماید که می توانید استایل های بیشتری را با کراوات و اکسسوری های دیگر بسازید.

در صورتی که تمایل داشتید پیراهن وینچستر تک رنگ بپوشید توصیه ما انتخاب رنگ های پاستلی مانند آبی کمرنگ، زرد یا صورتی است زیرا این رنگ ها کلاسیک بوده و برای دنیای استایل های کلاسیک مردانه مناسب هستند.

بعلاوه به خاطر داشته باشید که پیراهن در این قسمت مانند بوم عمل می نماید و از آن برای تکمیل کردن و اضافه کردن بعد به کت و شلوار و سایر اکسسوری های خود بهره ببرید. بنابراین انتخاب گزینه ظریف همواره انتخاب هوشمندانه ای است. اما با این حال رنگ های روشن و براق مانند صورتی براق خیلی شلوغ به نظر می رسند.

  • با کت و شلوار طوسی چه رنگ پیراهنی بپوشیم؟

ایده های ست کردن پیراهن وینچستر

1. کت و شلوار اداری سرمه ای کلاسیک

نخستین استایل یک مدل رسمی اداری با کت و شلوار سرمه ای، پیراهن وینچستر آبی با راه راه های سفید است. رنگ آبی کمرنگ پیراهن با تناژ سرمه ای کت و شلوار هماهنگی و هارمونی دارد. بعلاوه در این مدل کراوات به خوبی به وسیله یقه سفید پیراهن قاب بندی می گردد و دکمه های سردست به علت تضاد داشتن با سرآستین های سفید پیراهن جلوه بیشتری خواهند داشت. این استایل با یک جفت کفش قهوه ای تیره آکسفورد که به صورت طبیعی خیلی رسمی هستند تکمیل می گردد.

2. کت و شلوار طرح دار هفت و هشتی طوسی

استایل بعدی شامل پوشیدن کت و شلوار طوسی با پیراهن وینچستر دارای چهارخانه های خیلی ریز و بدنه آبی است. طرح ظریف هفت و هشتی و زمینه آبی پاستلی بوم زیبایی را برای اکسسوری ها شامل کراوات آبی یا بنفش و پوشت کتان سفید ایجاد می نماید.

3. کت و شلوار طرح دار قهوه ای

استایل خاتمهی معرفی شده در این قسمت شامل کت و شلوار طرح دار قهوه ای و پیراهن وینچستر زرد است. پوشت همراه این استایل ترکیب پشم-ابریشم و به رنگ زرد طلایی و دارای طرح های بته جقه در رنگ های بژ، آبی، قرمز و نارنجی است. در این ترکیب پیراهن زرد وینچستر پایه خوبی را برای اکسسوری های درشت تر فراهم می نمایند.

در خاتمه

در این مطلب با پیراهن وینچستر و نحوه ست کردن آن آشنا شدیم. پیراهن وینچستر برترین گزینه ممکن برای موقعیت های رسمی است که با یقه و سرآستین سفیدش تضاد رنگی و پویایی را به استایل اضافه می نماید. به همین شیوه این پیراهن یک پس زمینه پویای ظریف را برای سایر اکسسوری های استایل فراهم می نماید. وینچستر پیراهنی است که به آن خیلی توجه نشده است. نظر شما درباره پیراهن وینچستر چیست؟

منبع: Gentlemans Gazette

منبع: دیجی استایل

به "پیراهن وینچستر چیست و چگونه باید آن را با سایر لباس ها ست کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیراهن وینچستر چیست و چگونه باید آن را با سایر لباس ها ست کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید