9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی!

به گزارش وبلاگ سرمایه، به نظر می رسد برخی اوقات شکل خاصی برای فهرست های جنجالی تاریخی ایجاد شده است؛ از جمله: 9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی!

9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی!

فهرست های عجیب وغریب همواره محبوب هستند و تحقیق و در کنار هم قراردادن آن ها لذت بخش هست؛ بنابراین وبلاگ سرمایه در این مطلب شما را با 9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی آشنا می نماید.

مورد نهم

رومی ها عادت داشتند از پنبه نسوز در لباس هایی که هر روز می پوشیدند استفاده نمایند. پیشینیان پلینی (یک طبیعت گرای رومی) گفته آن ها به این علت لباس هایی با الیاف پنبه نسوز می پوشیدند که آن ها سفیدتر از پارچه هایی با الیاف معمولی بودند و می توانستند خیلی راحت لباس هایشان را درون آتش پرتاب نمایند. او بعلاوه خاطر نشان کرد که خدمتکارهایی که لباس هایی با الیاف معدنی می پوشیدند اغلب از بیماری های ریوی رنج می بردند.

مورد هشتم

در مصر باستان قلب انسان را جایگاه هوش و اطلاعات می دانستند نه مغز. مصری های باستان فکر می کردند مغز فقط چیزی است که درون سر را پر می نماید. بنابراین آن ها هنگام مومیایی کردن مغز را بیرون آورده و دور می انداختند، درحالیکه درمورد قلب دقت و توجه خاصی مبذول می داشتند!

مورد هفتم

زمان رواج امراض مسری در قرون وسطی بعضی از دکترها لباس ها و ماسک هایی با نقوش ابتدایی و باستانی می پوشیدند به نام لباس بیماری یا مرض. این ماسک دارای چشمی های شیشه ای قرمز رنگ بود که آن ها تصور می کردند شخص را در برابر شیطان غیرقابل نفوذ می سازد. قسمت بالایی ماسک با گیاهان معطر و ادویه جات پر می شد تا محافظی باشد دربرابر هوای بد که اعتقاد داشتند مرض و بیماری را با خود حمل می نماید.

مورد ششم

در طول 3.500 سال پیش تخمین می زدند که دنیا دوران باشکوه 230 ساله ای را داشته که در آن دوران هیچ جنگی اتفاق نیفتاده است.

مورد پنجم

در چرخه های شهرنشینی اروپای غربی و آمریکایی ها، بعد از اوایل قرن 17 تزئین ریش از دنیای مد خارج شد؛ برای مثال در سال 1698 پیتر پادشاه روسیه دستور داد مردها ریش هایشان را به طور کامل بتراشند و سال 1705 برای کسانی که ریش داشتند مالیات گذاشتند تا جامعه روسیه هم سو با معاصرانش در جوامع غربی گردد.

مورد چهارم

پرفروش ترین کتاب قرن پانزدهم کتابی شهوانی به نام داستان دو عاشق بود که هنوز هم خوانده می گردد! نویسنده این کتاب اگرچه پاپ پیوس دوم (که سال های 1464-1458 سلطنت می کرد) بود، اما تفاوتی با آنیس سیلوییوس پیکولومینی نداشت.

مورد سوم

در مصر باستان گربه ها را مقدس می دانستند. وقتی که گربه خانگی یک خانواده می مرد، تمام اعضای آن خانواده ابروهایشان را می تراشیدند و تا موقعی که ابروها کامل رشد کند عزادار می ماندند.

مورد دوم

مدل عمو سام در اثر معروف تو را می خواهم سال 1917 صورت نقاشی به نام جیمز مونتگومری فلاگ بود. برای تاثیرگذاری بیشتر او پرتره اش را مسن تر نقاشی کرد و ریش بزی بهش افزود.

مورد اول

200سال قبل از میلاد وقتیکه شهر اسپارتای یونان در اوج قدرت خود بود به ازای هر شهروند 20 نفر خدمتکار وجود داشت. تصور کنید خانه های مردم آن موقع حتما از تمیزی برق می زد!

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب چگونه از شر مورچه ها خلاص شوید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید