افزایش تعداد آهو در منطقه چشمه گل تربت جام

به گزارش وبلاگ سرمایه، رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: شمار آهوان در منطقه چشمه گل این شهرستان طی امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش تعداد آهو در منطقه چشمه گل تربت جام

به گزارش وبلاگ سرمایه به نقل از ایرنا، جواد دامن پاک اضافه نمود: سایت پرورش آهو در تربت جام برای پیشگیری از انقراض نسل آهو در سال 1388 با رها سازی 10 راس آهو فعالیت خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: در سال 92 نیز در 2 مرحله 27 راس آهو در مناطق مستعد این شهرستان رهاسازی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام در خراسان رضوی گفت: در امسال نسل یازدهم آهو در این منطقه متولد شده و در حال حاضر 7 راس از این گونه جانوری در این سایت در حال نگهداری است که فضای مناسبی را برای انجام تحقیقات علمی برای دانش آموزان، دانشجویان و محققین فراهم نموده است.

وی اضافه نمود: دشت چشمه گل تربت جام باتوجه به وسعت و گونه های جانوری مختلف که در آن در حال پرورش هستند به منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به اداره کل حفاظت محیط زیست پیشنهاد داده شده است.

دامن پاک ادامه داد: مطالعات و تحقیقات در زمینه گونه های علفخوار به ویژه آهو، ایجاد سایت مناسب گردشگری و تماشای حیات وحش، ایجاد اشتغال پایدار به وسیله جذب امکانات و توسعه فعالیت های گردشگری برای روستاییان از جمله اهداف راه اندازی سایت پرورش آهو در منطقه چشمه گل این شهرستان است.

وی گفت: این سایت 17 هکتار مساحت دارد که در سال 1388 به عنوان سایت برتر استان خراسان رضوی معرفی گردید.

شهرستان تربت جام با بیش از 52 هزار هکتار جنگل و گیاهانی از جمله ارس، تاغ و گز ظرفیت بسیار از نظر جاذبه های توریستی و اکوتوریستی دارد.

پلنگ، آهو، قوچ، میش، کفتار، گرگ، انواع گونه های خزنده و پرنده از گونه های مهم جانوری این شهرستان هستند.

شهرستان 240 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش تعداد آهو در منطقه چشمه گل تربت جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد آهو در منطقه چشمه گل تربت جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید