خبرنگاران عضو کمیسیون اجتماعی: نمی توان از برنامه شاد انتظار بیشتری داشت

به گزارش وبلاگ سرمایه، مراغه - خبرنگاران - نماینده مردم هشترود و چاراویماق و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با زیرساخت های فعلی نمی توان انتظار بیشتری از برنامه شاد داشت.

خبرنگاران عضو کمیسیون اجتماعی: نمی توان از برنامه شاد انتظار بیشتری داشت

سیدحمزه امینی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هشترود اضافه کرد: انتقادها از این برنامه زیاد است اما در شرایط فعلی نمی توان کار زیادی در این خصوص برای بهبود شرایط این شبکه انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس در روستاها نباید تعطیل شود، گفت: معلمان روستایی باید با جدیت بیشتری در مدارس حاضر شوند تا به تحصیل دانش آموزان روستایی خدشه وارد نشود.

وی همچنین بر جذب نیروهای نهضت سوادآموزی از طریق برگزاری آزمون تاکید کرد و گفت: ما هم مخالف جذب نیروهای نهضتی به شکل فعلی هستیم و جذب آنان حتما یا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد یا آزمون استخدامی.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به اجرای درست قانون رتبه بندی معلمان تاکید و اضافه کرد: دولت در لایحه 1400 رقمی برای این رتبه بندی در نظر گرفته که امیدواریم اجرای آن به زودی آغاز شود.

14 هزار نفر در هشترود بی سواد هستند

فرماندار هشترود هم در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: متاسفانه 26 درصد جمعیت عمومی 6 سال به بالا یعنی حدود 14 هزار نفر از جمعیت شهرستان بی سواد هستند و حتی دوره های نهضت سواد آموزی را هم طی نکرده اند.

امین امینیان با تاکید بر اینکه هشترود بیشترین نرخ بی سوادی را در سطح استان دارد، بر نوسازی مدارس روستایی تاکید کرد و اضافه کرد: 74 مدرسه در این شهرستان به تخریب و نوسازی فوری نیاز دارد.

رییس شورای آموزش و پرورش هشترود گفت: از این تعداد 34 مدرسه کانکسی، 13 مدرسه سنگی و 27 مدرسه نیز فرسوده است.

امینیان این را هم مورد تاکید قرار داد که این شهرستان به 250 کلاس درس نیاز دارد که برای احداث آنها 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: 81 درصد دانش آموزان شهرستان در برنامه شاد عضویت دارند که فقط 72 درصد از آنان فعال هستند.ِ

وی اضافه کرد: متاسفانه 12 نفر در شهرستان از تحصیل بازمانده اند و اصلا در مدارس ثبت نام نکرده اند؛ علاوه بر آنان 41 نفر هم ثبت نام کرده اند ولی فعالیت تحصیلی ندارند.

فرماندار هشترود همچنین گفت: برای اولین بار در سطح کشور دانش آموزان هشترود با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس زیر 10 نفر به مدارس رفتند.

بر اساس اعلام مدیر آموزش و پرورش هشترود، این شهرستان در بین مناطق 39 گانه استان آذربایجان شرقی در سامانه شاد رتبه بالایی دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عضو کمیسیون اجتماعی: نمی توان از برنامه شاد انتظار بیشتری داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو کمیسیون اجتماعی: نمی توان از برنامه شاد انتظار بیشتری داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید