بخشودگی مالیاتی کسب و کار های آسیب دیده از کرونا

به گزارش وبلاگ سرمایه، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز کسب و کار های آسیب دیده از کرونایی که درآمد مشمول مالیات آن ها کمتر از 100 میلیون تومان است را از پرداخت بخشی از مالیات معاف کردند.

بخشودگی مالیاتی کسب و کار های آسیب دیده از کرونا

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ سرمایه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه 14 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با بند (ق) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ق) اصلاحی تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

1- معافیت اقتصادیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می شود.

2- به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کار های آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحد های صنفی با درآمد مشمول اقتصادیات کمتر از یک میلیارد (1.000.000.000) ریال در سال 1400 علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های اقتصادیاتی، برای اقتصادیات بر عملکرد سال 1400 از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ اقتصادیاتی برخوردار می شوند.

3- واردات خودروی آمبولانس از طریق سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

4- معافیت های اقتصادیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه ها اعم از کنکور سراسری و کنکور های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)، حذف می شود.

5- برخورداری از معافیت های اقتصادیاتی برای درآمد های حاصل از صادرات کالا ها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بخشودگی مالیاتی کسب و کار های آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشودگی مالیاتی کسب و کار های آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید