لطفی: افزایش 2 سال سن بازنشستگی در لایحه بودجه خلاف قانون است

به گزارش وبلاگ سرمایه، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: ما در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را برای بازنشستگی 30 سال برآورد کردیم و قانون موقت نمی تواند آن را به 32 سال افزایش دهد.

لطفی: افزایش 2 سال سن بازنشستگی در لایحه بودجه خلاف قانون است

حسن لطفی در گفت و گو با وبلاگ سرمایه، درباره نقاط قوت لایحه بودجه سال 1401، اعلام کرد: یکی از نقاط قوت لایحه بودجه سال 1401 این است که در بیشتر جاها از فرار مالیاتی جلوگیری نموده است، مواردی که قبلا در بودجه سالیان گذشته در بحث مالیات دیده نمی شد، در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: مالیات بر ماشین های لوکس و ویلاها و خانه های گران قیمت از جمله مواردی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است. به نحوی برنامه ای برای افزایش عایدی دولت از محل مالیات ها تدارک دیده شده است که به نفع کشور است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: اما یکی از نقاط ضعفی که در ساختار بودجه دیده می گردد و متاسفانه تا به امروز در هیچ یک از بودجه های سنواتی اصلاح نشده است، این است که هیچکدام از دستگاه های اجرایی در سطح استانی و شهرستانی ردیف تعیینی ندارند و بودجه به صورت گلوبال در اختیار وزارتخانه قرار می گیرد و متاسفانه در لایحه بودجه نیز هیچ فرآیندی برای آن پیش بینی نشده است که تعیین گردد مثلا در حوزه عمران یا کشاورزی چه اندازه بودجه متعلق به هر شهرستان است.

لطفی در سرانجام تاکید نمود: در مورد افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه آمده است، باید بگویم که قانون موقت نمی تواند قانون دائمی را از بین ببرد. ما در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را 30 سال برآورد کردیم و قانون موقت نمی تواند آن را به 32 سال افزایش دهد. ما تاوان بی لیاقتی مدیران صندوق های بازنشستگی را نباید از عمر انسان ها بگیریم. امروز کدام کارمند بالای 25 سال، انگیزه کار دارند که ما بخواهیم دو سال دیگر به سن کار آنان اضافه کنیم، این امر خلاف قانون است و اجرایی نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لطفی: افزایش 2 سال سن بازنشستگی در لایحه بودجه خلاف قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطفی: افزایش 2 سال سن بازنشستگی در لایحه بودجه خلاف قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید